YouTube jest fenomenem nie tylko pod względem marketingowym, ale i czysto społecznym. Jako pierwsza z wielkich platform internetowych dał on bowiem szansę różnego rodzaju pasjonatom na tworzenie treści związanych z ich zainteresowaniami i odbierania za to regularnej wypłaty.
Ogromne kwoty
Początkowo te kwoty były skromne, ale z każdym rokiem tak poszczególne kanały, jak i cała platforma konsekwentnie się rozwijały, a topowi youtuberzy byli w stanie zarabiać nawet kilka tysięcy dolarów miesięcznie. Co jest szczególnie istotne, lwia część osób, które dzisiaj są prawdziwymi gigantami na tej platformie, zaczynała swoją przygodę od umieszczania na niej zapisów z gier opatrzonych komentarzem. Po latach zdecydowana większość z nich odbiła od tego kierunku, po części ze względu na spadek zainteresowania, a po części ze względu na zmęczenie materiału – trudno jest ekscytować się grami tak bardzo, jak na samym początku, gdy publikuje się jeden film dziennie przez rok lub dwa. Dzisiaj szeroko pojęty gaming stał się mimo wszystko rodzajem niszy na YouTube, w ogromnej mierze został wyparty przez twórców zajmujących się lifestyle’m, ciekawostkami, wyzwaniami i tym podobnymi. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to opłacalna nisza.
Liczy się osoba
Aby zrobić karierę na YouTube jako gracz, należy mieć na uwadze, że nie wystarczy po prostu zakupić najnowszego tytułu, nagrać zapis z gry i wrzucić go na platformę. Uganianie się za tym, żeby jak najszybciej przedstawić publiczności jakieś nowości zupełnie mija się z celem – jeśli ktoś chce obejrzeć, jak wygląda w praktyce najnowsze Call of Duty, zapewne kliknie w propozycję jednego z większych graczy na platformie. Najbardziej istotny był i jest charakter osoby prowadzącej kanał, ponieważ to właśnie osobowość przykuwa widzów do ekranu. Nie można stwierdzić, że interesuje ich wyłącznie gra – w równym stopniu, a czasami wręcz większym, widzowie kanałów gamingowych zainteresowani są reakcją gracza na poszczególne wydarzenia. Grę można również z powodzeniem traktować pretekstowo do ukazania ciekawych relacji międzyludzkich z charakterystycznymi przyjaciółmi lub w celu zaprezentowania swoich możliwości na polu montażu. Poczucie humoru liczy się najbardziej, a kiedy dojdziemy już do poziomu, w którym będziemy zostawiać swojego widza z poczuciem satysfakcji po obejrzeniu filmu, to oznacza, że czekają na nas rzeczy wielkie.
Jakie gry?
Pozostaje więc pytanie – skoro nie w nowości, to w jakie gry należy grać, żeby zrobić karierę na YouTube? Podstawowa odpowiedź powinna brzmieć, że ulubione. Jeśli gramy w jakąś grę z modułem sieciowym, to na pewno warto jest się nią zainteresować. W ogóle należy skupić się na tym, żeby gra dawała nam jak największe pole do pokazania swojej kreatywności. Skyrim daje olbrzymią dowolność w kwestii kreacji głównego bohatera, a Minecraft pozwala nam zbudować swój wymarzony świat. Właśnie takie tytuły zapewnią nam największe powodzenie, ponieważ ich nieliniowa natura powoduje, że każde podejście do tych gier jest tak naprawdę wyjątkowe i interesujące.