Gadżety reklamowe – wyniki badań statystycznych

0
98

Obliczanie zwrotu z inwestycji w przypadku kampanii wykorzystujących gadżety reklamowe jest niemożliwe. A przecież wartość ta jest niezbędna do analizy działań, wyciągania wniosków i wprowadzania niezbędnych korekt. Na szczęście można posiłkować się badaniami marketingowymi i na ich podstawie budować przyszłe strategie reklamowe.

Polski rynek gadżetów reklamowych nie był jak dotąd badany. Na szczęście istnieją opracowania z rynku brytyjskiego i amerykańskiego, które pozwalają wyciągnąć ciekawe wnioski dotyczące skuteczności tej formy promocji. 

Gadżety reklamowe w liczbach

Jakie najważniejsze informacje dotyczące gadżetów reklamowych można znaleźć w dostępnych opracowaniach? Przede wszystkim te dotyczące budowania świadomości marki i skłonności do zakupów. Okazuje się że 84% badanych stwierdziło, że markowy produkt promocyjny skutecznie zwiększyć ich świadomość marki. Natomiast 79% respondentów wyraziło opinię, że w przyszłości będą prawdopodobnie ponownie współpracować z tym biznesem.

Kolejne wyniki utwierdzają w przekonaniu, że gadżety reklamowe są lubianą  formą promocji. 56% ankietowanych stwierdziło, że otrzymanie przedmiotu promocyjnego sprawiło, że ich opinia na temat danej marki była bardziej przychylna niż przed jego otrzymaniem. Natomiast 87% przyznało, że zachowało upominek dłużej niż rok.

Czy istnieje idealny gadżet reklamowy?

Czy badania statystyczne wskazują co jest idealnym gadżetem reklamowym? Największą popularnością wśród badanych cieszą się artykuły piśmiennicze. Aż 39% respondentów wskazało długopisy i ołówki  jako najlepszy upominki promocyjne. Wynik o 1 punkt procentowy niższy uzyskały modne ostatnio gadżety elektroniczne. Natomiast trzecie miejsce zajęły kubki reklamowe, które chciałoby otrzymać 36% badanych.

Ogromna większość, bo  87% ankietowanych przyznało, że używaupominków reklamowych dłużej niż 12 miesięcy. W przypadku 33% respondentów były to aż dwa lata i więcej. Wśród najdłużej wykorzystywanych gadżetów pierwsze miejsce zajęły kubki reklamowe (18% odpowiedzi), a na kolejnych miejscach uplasowały się gadżety elektroniczne (również 18% odpowiedzi) i długopisy (10%wskazań).

Skuteczność gadżetów reklamowych

Obliczanie zwrotu z inwestycji w gadżety reklamowe nie jest możliwe. Dlatego do oceny skuteczności także wykorzystuje się badania marketingowe. Jak w ich świetle wypadają upominki reklamowe wręczane klientom?

Według ekspertów gadżety reklamowe osiągają zdecydowanie wyższy zwrot z inwestycji niż inne formy reklamy wymagające zaangażowania znacznie wyższych środków. Dodatkowo umożliwiają małym firmom, dysponującym niewielkimi budżetami reklamowymi uzyskanie bardzo wysokiego poziomu ekspozycji wśród grupy docelowej.  

Warto podkreślić, że gadżety reklamowe wywołują wśród potencjalnych i stałych klientów zdecydowanie lepszą reakcję emocjonalną niż inne formy marketingu. Oznacza to, że mają najwyższą skuteczność w budowaniu świadomości marki oraz lojalności. 

Podsumowanie

Badania rynkowe pokazują, że gadżety reklamowe są lubianą przez klientów formą promocji. Natomiast długi czas użytkowania powoduje dużą liczbę ekspozycji przekazu reklamowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here