Wybierając gadżety reklamowe często zadajemy sobie pytanie jakie wybrać- tanie gadżety masowe czy droższe produkty markowe. Oczywiście tanie gadżety mają wiele zalet i pozwalają dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów, ale wysokogatunkowe produkty markowe także mają wiele zalet. Jakie to zalety? Jakich efektów można się spodziewać przygotowując gadżety markowe?
Zaleta nr 1: Są trwałe
Badanie pokazują, że przeciętny klient korzysta z gadżetu reklamowego od 1 roku do 4 lat. Oczywiście okres używalności ma decydujący wpływ na rozpoznawalność marki, zaufanie do niej i relację z reklamodawcą. Markowe gadżety reklamowe należą do grupy upominków, które używane są najdłużej. a wszystko to dzięki wysokogatunkowym materiałom, z których są wykonane. Długa żywotność i utrzymywanie estetycznego wyglądu sprawiają, że klienci używają ich wiele lat.
Ma to oczywisty wpływ na ekspozycję komunikatu marketingowego lub logo firmy.
Zaleta nr 2: Zwiększają ekspozycję
Markowe gadżety reklamowe są używane długo i często. Dzięki temu przekaz reklamowy długo i często dociera do potencjalnych lub obecnych klientów. Ale markowe gadżety reklamowe mają jeszcze jedną ważną zaletę – są chętnie używane w miejscach publicznych. Dzięki temu ekspozycja przekazu reklamowego nie ogranicza się wyłącznie do osoby obdarowanej, a reklama jest widoczna także dla kolegów z pracy, sąsiadów, towarzyszy podróży, etc.
Zaleta nr 3: Budują renomę i lojalność
Markowe gadżety reklamowe są trwałe, praktyczne i niezawodne. Dzięki temu budują renomę firmy, której produkty w oczywisty sposób kojarzą się z dobrą jakością. Wielu firmom zależy na takiej właśnie opinii na rynku.
Pozytywna opinia o firmie, którą można zdobyć dzięki markowym gadżetom reklamowym przekłada się w lojalność wobec marki. Pokazują to badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, w których aż 73 procent ankietowanych przyznało, że markowy upominek kupi w przyszłości kolejne produkty firmy, od której go dostało.
Zaleta nr 4: Klienci je lubią
Na koniec warto wspomnieć o czymś tak oczywistym jak gusta klientów. Większość z nich woli otrzymać markowy, trwały, niezawodny i praktyczny gadżet reklamowy niż tani gadżet masowy. Dlatego po otrzymaniu takiego upominku ich opinia o firmie lub jej produktach będzie bardzo dobra. A z czasem będzie się jeszcze poprawiać.
Wady markowych gadżetów reklamowych
Markowe gadżety reklamowe mają jedną poważną wadę – są drogie. Oznacza to, że grupa klientów, których można przyciągnąć oferując im markowe upominki jest po prostu mała. W niektórych wypadkach, np. w przypadku firm oferujących produkty masowe, markowe gadżety reklamowe są po prostu nieopłacalne, bo koszt kampanii przewyższa potencjalne zyski.
Jednak firmy oferujące produkty lub usługi skierowane do bardziej zamożnych klientów zdecydowanie powinny wykorzystywać markowe gadżety reklamowe w swoim miksie marketingowym. Budują one renomę firmy i lojalność klientów. Sprawiają, że relacja z marką jest długa i przynosi wiele satysfakcji. Warto to wykorzystać.