Apple i Xiaomi ze wzrostem sprzedaży wearables

Z najnowszego raportu brytyjskiej firmy Strategy Analitycs wynika, że Apple i Xiaomi poprawiły, w porównaniu do drugiego kwartału minionego roku,  sprzedaż swoich urządzeń typu wearables.

Xiaomi Mi Band 2

Xiaomi Mi Band 2

W drugiem kwartale bieżącego roku Apple sprzedało 2,8 miliona urządzeń typu wearable, jest to wynik lepszy o 1 milion w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Chiński producent – Xiaomi wciąż pozostaje liderem na rynku wearables z 17,1% udziałów. W drugim kwartale 2017 do klientów trafiło 3,7 miliona opasek Xiaomi, co jest wynikiem lepszym o 700 tysięcy w porównaniu do Q2 2016.

Oczywiście w pierwszej trójce nie mogło zabraknąć marki Fitbit, o której już dzisiaj pisaliśmy. Niestety Amerykański producent sprzedał o 2,3 miliona urządzeń mniej niż w analogicznym okresie roku 2016. Fitbit wciąż pozostaje liczącym się graczem z 15,7% udziału w rynku, jednak już od wielu miesięcy każdy kolejny raport wskazuje na coraz gorszą sprzedaż urządzeń amerykańskiego producenta.

Maciej Persona , maciej.persona@mobility.com.pl, 03/08/2017